hry na macu

High-End hry na Macu budú už len pribúdať

Raymond Wong z Inverse zverejnil podrobný prehľad o narastajúcom tlaku spoločnosti Apple na high-end hry na Macu. Článok zahŕňa komentáre od marketingových manažérov spoločnosti Apple Gordona Keppela a Lelanda Martina, zamerané na hry na Macu.

„Hry na Macu sú pre Apple naozaj prioritov. Dokazujú to nové nástroje pre vývojárov a tak isto aj záujem veľkých herných štúdii.“

Jedným z najväčších dôvodov, prečo sa hry na Macu v posledných rokoch zlepšili, je prechod z Intel procesorov na Apple silikón, čo prináša MacBookom výnimočný výkon na watt v oblasti hier. Navyše, najnovšie čipy M3, M3 Pro a M3 Max pre Mac, ktoré sú určené na hry na Macu, obsahujú hardvérovo urýchlené sledovanie lúčov a tieňovanie mriežok pre lepšie vykresľovanie grafiky, čo je obzvlášť výhodné pre high-end AAA hry na Macu.

Použitie procesoru od Apple tiež znamená, že Mac má rovnakú základnú hardvérovú architektúru ako iPhone a iPad, čo zjednodušuje vývoj hier. „Ak sa pozriete na rad Macu pred niekoľkými rokmi, bolo tam zmiešané použitie integrovaných a externých GPU,“ povedal Martin. „Keď je hra navrhnutá pre jednu platformu, je to priamočiary proces, ako ju priniesť na ďalšie dve. Vidíme to na hrách ako Resident Evil Village, ktorá bola najprv spustená na Macu nasledovaná iPhonom a iPadom.“

Novou technológiou zabudovanou do rodiny čipov M3 je dynamické ukladanie do vyrovnávacej pamäte, ktoré umožňuje GPU alokovať využitie pamäte v reálnom čase. Apple tvrdí, že táto schopnosť „dramaticky zvyšuje využitie GPU a výkon“ pre náročné aplikácie a hry na Macu.

MacOS Sonoma obsahuje nový herný režim, ktorý dočasne uprednostňuje výkon CPU a GPU pre hranie hier. Herný režim tiež znižuje latenciu zvuku AirPods a znižuje vstupnú latenciu s populárnymi hernými ovládačmi tretích strán zdvojnásobením vzorkovacej frekvencie Bluetooth.

Na začiatku tohto roka Apple vydal nový nástroj, ktorý uľahčuje vývojárom hier portovanie Windows hier na Mac. Nástroj poskytuje emulačné prostredie, ktoré umožňuje vývojárom spustiť ich existujúcu, neupravené Windows hry na Macu a rýchlo zhodnotiť, ako dobre by hra mohla bežať na macOS pred napísaním akéhokoľvek kódu. Niekoľko high-profile hier bolo uvedených na Mac tento rok, vrátane remaku Resident Evil 4, Resident Evil Village, Stray a Baldur’s Gate 3. Očakáva sa tiež, že Death Stranding Director’s Cut a Assassin’s Creed Mirage budú uvedené budúci rok.

Uverejniť komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

a

Magazine made for you.

Featured:

No posts were found for provided query parameters.

Elsewhere: